sobota, 20 kwietnia 2013

Aktywność umysłowa może zapobiegać zaburzeniom poznawczym w SM

"Autorzy cytowanej pracy udowodnili, że osoby z dużymi zmianami degeneracyjnymi w mózgu, ale prezentujący wysoką aktywność umysłową, wypadali znacznie lepiej w testach psychologicznych w ocenie funkcji poznawczych niż osoby z mniejszą degeneracją mózgu, ale niską aktywnością umysłową. 

Wydaje się zatem, ze ćwiczenia umysłowe zwiększają ilość połączeń w mózgu i mogą powstrzymać lub zapobiec w przyszłości osłabieniom funkcji poznawczych pod wpływem degeneracji mózgu. Nie tylko na tle SM, ale także miażdżycy lub innych chorób np. choroby Alzheimera. 

A zatem już od młodych lat po lata sędziwe czytajmy ze zrozumieniem, dyskutujmy z ludźmi poszerzając swój zasób słów, piszmy listy, pamiętniki, blogi, rozwiązujmy krzyżówki, gimnastykujmy mózg na sudoku…."

źródło : http://www.tacyjakja.pl/cgblog/205/Aktywnosc-umyslowa-moze-zapobiegac-zaburzeniom-poznawczym-w-SM.html


Od jakiegoś czasu zauważam u siebie takie objawy, a więc zaczynam walczyć o sprawność swojego umysłu- OD DZIŚ!
Zawsze sporo czytałam, rozwiązuję tez sudoku, ale już z grą w szachy mam problem...zamierzam to zmienić ku uciesze mego Lubego :)

Moje samopoczucie ostatnio trochę gorsze, myślę że to z powodu pobytu w Polsce i w Krakowie.
Parę dni temu usuwałam chirurgicznie dolną ósemkę- dziwne że do dziś piecze mnie ucho w środku, to tak jak w czasie rzutu piecze mnie nie raz udo...nie wiem czy to normalne po zastrzyku znieczulającym czy to jakaś sm-owa reakcja...hmm, zobaczymy co czas przyniesie, może objaw minie i już nigdy nie powróci
Noga trochę słabsza, ale daję radę


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz